Ada Aku Kisah!


Manuskrip Ada Aku Kisah!

DI LARANG COPY PASTE!

HAK TERPELIHARA

TEKAN 'SIGN IN' ANDA DI DALAM LIST KESAYANGAN SAYA EKK...

Thursday, May 5, 2011

UNTUKMU YUNA KARYA KE ~ 7 SHAHRIAH ABDULLAH


UNTUKMU YUNA KARYA KE ~ 7 SHAHRIAH ABDULLAH

♥ KARYA SHAHRIAH ABDULLAH YANG KE~7 ♥

♥ UNTUKMU YUNA ♥♥ BAB 20 ♥......MUKA SURAT ~117~

    "Tapi ibu dah tiada Mak Ngah. Ibu dah meninggal, maafkanlah ibu. Ana tak tahu apa-apa. Bukan salah kami, ampunkan kami Mak Ngah. Kalau Mak Ngah tak nak jaga kami, biar kami tinggal sahaja di pondok buruk kami. Kami pun tak nak menyusahkan Mak Ngah."

    "Amboi, amboi, Ana tak salah. Kami tak salah. Apa dosa kami? Nak balik ke pondok buruk konon! Kau tahu tak. tanah tu pusaka nenek moyang aku! Bukan harta mak bapak kau yang dah mati tu. Tak sedar diri! Mengaku tanah orang macam tanah dia. Kau tak ada apa-apa pun tahu tak! Yang kau ada hanyalah membawa malang dalam keluarga aku.
    Oh... dah pandai cakap nak balik pondok buruk tu ya. Nanti bila ayah kau balik dari Sabah, kau mengadu aku seksa dan halau kau. Kau memang licik! Dasar keturunan haram! Perampas harta orang! Hah! Nanti! tunggu... kau tunggu sekejap ya. Nak duduk pondok buruk ya."

♥ BAB 21 ♥

MUKA SURAT ~ 120~

    TERKIAL-kial jari-jemari Jannah cuba membuka tali yang diikat mati oleh Mak Ngah Munah. Tali nylon sebesar tali kapal begitu utuh diikat di pintu kayu kandang kambing. Sampai luka dan berdarah jarinya, semakin dia cuba untuk meleraikan ikatan tali nylon, semakin kuat dan utuh ikatan itu.

    "Aduh..."
    Jannah mengeluh seperti kehabisan tenaga dan kehabisan ikhtiar. Tubuhnya lemah terjelepok di atas lantai yang beralaskan tanah hitam. Kotor dan dipenuhi dengan najis kambing. Loya dan mual tekaknya terpaksa menghidu bau jijik itu selama dia dikurung dalam kandang kambing.
    
    "Dah satu, dua hari aku dikurung. Tiada siapa yang datang selamatkan aku. Azabnya apa yang aku rasakan sekarang. Ya TUHAN tolonglah aku. Tak tertanggung rasanya, aku haus, aku lapar."
    Jannah mencongak dengan jari-jemarinya yang dipenuhi tanah hitam. Air mata berlinangan, ingatannya segera kepada arwah ibu yang telah pergi. Jannah menangis teresak-esak, suaranya serak, kerongkongnya sakit dan perit, tubuhnya terasa bisa mencucuk-cucuk.
 
UNTUKMU YUNA
HARGA RM19.90
 
TERIMA KASIH DI ATAS SOKONGAN ANDA SEMUA... JANGAN LUPA DAPATKAN DI PASARAN YAA...:):)

No comments: