Ada Aku Kisah!


Manuskrip Ada Aku Kisah!

DI LARANG COPY PASTE!

HAK TERPELIHARA

TEKAN 'SIGN IN' ANDA DI DALAM LIST KESAYANGAN SAYA EKK...

Saturday, January 16, 2010

Kau Tercipta Untukku

Kau Tercipta Untukku

~Karya Kelima Shahriah Abdullah~

Kau Tercipta Untukku...
Mengisahkan tentang seorang wanita yang bernama 'Mira'. Hidup bersuamikan seorang lelaki kaki judi dan kaki ekor. Perjalanan hidupnya sungguh sukar, kerana segala-gala keperluan dapur dan rumahtangga terpaksa di tanggung oleh Mira...
Perhubungan antara Mira dan suaminya semakin renggang. Sering di pukul dan di maki hamun. Mira juga pernah di perkosa oleh suaminya... semenjak itu hatinya tawar dan dia menuntut cerai dari suaminya.... Mujurlah Mira masih ada kawan karib, bernama Noni. Nonilah tempat dia mengadu apa sahaja tentang masaalah rumahtangganya. Mereka sama-sama berkerja dengan Agen pencuci rumah. Sehinggalah suatu hari Mira di tawarkan sebagai pembantu rumah oleh wanita kaya yang bernama Engku Faridah. Tugasnya hanya menjaga tiga orang anak lelaki Engku Faridah yang nakal dan degil... Engku Adrus, bekas suami Engku Faridah mulai menaruh hati terhadap Mira... Adakah Mira turut menyimpan perasaan terhadap Engku Adrus?? Sedangkan Mira tidak pernah berterus-terang dengan sesiapa pun apa statusnya... Bagaimana pula dengan Azmi? Benarkah dia telah menceraikan Mira? Engku Faridah menyimpan dendam setelah dapat tahu Engku Adrus ingin mengambil Mira sebagai isterinya... Usop kaki panjang menyimpan hati terhadap Mira kerana Azmi telah berhutang dengannya... Mira telah dijual oleh Azmi demi melunaskan hutang lapoknya...Apakah kesudahannya? Mira bernikah dengan Engku Adrus? Anak siapakah yang di kandung oleh Mira?? Bagaimana perasaan Engku Adrus setelah melihat gambar Mira berasmara dengan lelaki lain, siapakah yang empunya angkara????

~Segalanya akan terjawab di dalam Novel KAU TERCIPTA UNTUKKU.... jangan lupa dapatkan di pasaran!!! tempah terus dari Shahriah Abdullah atau Buku Prima... Terima kasih!

~Ikhlas dariku... Shahriah Abdullah Novelis~

2 comments:

Fazleyatul Aini said...

dah baca sinopsis ni, menarik plak jalan ceritanya
tapi takleh beli dulu. KIV sebab ada novel dah beli sebelum ni, tak menyempat2 nak baca. hehe. tapi, pasti beli nanti !

QasehnyaRania said...

kak sya..jemput ke sini :))

http://lobaksusue.blogspot.com/2012/07/peserta-masterchef-follow-QR.html