Ada Aku Kisah!


Manuskrip Ada Aku Kisah!

DI LARANG COPY PASTE!

HAK TERPELIHARA

TEKAN 'SIGN IN' ANDA DI DALAM LIST KESAYANGAN SAYA EKK...

Monday, April 18, 2011

UNTUKMU YUNA KARYA KE ~ 7 SHAHRIAH ABDULLAH

UNTUKMU YUNA 
KARYA KE ~ 7 SHAHRIAH ABDULLAH

♥ UNTUKMU YUNA ♥

MUKA SURAT 29.....
    "Alhamdulillah, kau tengok ni Yuna, hari ini rezeki ayah. Pak Imam ajak makan di rumahnya tadi, ayah tolak. Ayah segan nak masuk rumah Pak Imam, baju ayah kotor dan koyak macam kain buruk. Nah! AMbil lauk-pauk dalam plastik ni, jangan lupa tanak nasi lebih sikit tau, Yuna. Lapar perut ayah ni dari pagi tak makan apa-apa pun."
    "Baik ayah."
Juliana cepat-cepat melangkah pergi. Tak sanggup lagi memandang wajah tua ayah. Dia meluru ke dapur. Ditariknya tong beras. Ringan! Juliana memutar penutupnya.
   "Ya ALLAH! Beras habis!"
Juliana tidak mampu lagi membendung air matanya. Kali ini dia tewas. Air mata mengalir deras. Dia meraba-raba duit di dalam kocek baju kurung sekolahnya. Ada RM 2, duit yang Cikgu Alissa sedekahkan padanya kerana tolong angkat buku sehingga ke dalam kereta. Air mata diseka dengan lengan baju kurung sekolah yang lusuh itu.
Juliana berdiri. Masih ada masa lagi untuk dia berlari ke kedai hujung simpang. Beli beras RM2 buat mereka makan malam nanti berlaukkan sedekah Pak Imam...
♥ UNTUKMU YUNA ♥ KARYA KETUJUH SHAHRIAH ABDULLAH BERSAMA BUKU PRIMA ♥ SILA LAYARI BLOGS PENULISAN SHAHRIAH ABDULLAH >>> http://shahriahnovelis.blogspot.com/

No comments: